Bitcoin moet bang afwachten tot maandag
Last Updated on 28 juni 2026 by CryptoTips.eu
Crypto gaat door een diep dal de laatste paar weken. Bitcoin zakte deze week weg tot onder de grens van $60,000 (een terug-test van de low van februari) en heeft zo al zo’n 50% verloren sinds de ATH van oktober 2025.
Echter, aangezien verwacht wordt dat beleggers meer en meer risico zullen afbouwen in de volgende weken en maanden, hebben we de bodem waarschijnlijk nog niet gezien.
- 🎁 Claim gratis €10 aan crypto bij Bitvavo (vrij te besteden)
- 🎁 Gratis $50 na storting $100 bij Bybit EU (vrij te besteden)
Perfecte storm
Met de weekgrafiek van Microsoft die inderdaad een hoofd-schouder beweging lijkt te maken (en dus lager zal gaan in de volgende weken en maanden), de verlating van OpenAI’s IPO, dalende beurskoersen in Azië, hogere inflatie en waarschijnlijk renteverhogingen, en nieuwe beschietingen tussen de Verenigde Staten en Iran, komt de wereldeconomie in een perfecte storm terecht.
Zo’n macro-economisch plaatje zorgde er in het verleden steeds voor dat beleggers risico afbouwden teneinde niet te erg geraakt te worden door dalende beurskoersen. Een verlaging van het aantal investeringen in Bitcoin lijkt dan ook logisch.
De recente sell-off in AI en chipaandelen trok daarom ook crypto verder mee omlaag. Want zodra beleggers risico afbouwen, gaan de meest speculatieve posities er vaak eerst uit.
Ten laatste helpt ook het feit dat SpaceX ondertussen tegen zijn IPO prijs handelt en waarschijnlijk volgende week verder verzakt ook niet echt.
Bitcoin moet dus bang afwachten tot maandag als de beurzen weer opengaan.